Can I fold you in fourteen ways to depend not defend?

Architecture In Helsinki - Souvenirs

image125

image126

Har inte så mycket att skriva, är så himla trött. Var ute igår och kom hemt så sent (eller tidigt) att jag bara hann sova någon timme innan jag skulle upp. Men min kamera är lagad och jag är glad glad. Sedan har jag det sommarjobb jag sökte, vilket också gör mig glad. Och det är vår ute. Så jag är glad för det också. Nu ska jag duscha och sedan till Alex.

Peace

Can you tell me who were you singing for?

Cat Power - Song to Bobby

image121

Gammal bild från New York. Jag vill åka dit igen, men på sommaren. Och gå runt i en lång klänning och trassligt hår, dricka kaffe från Starbucks och dansa på ett hustak. Kanske med Ethan.

Peace


Creatures of the night on a highway of hope

Bat for Lashes - Tahiti

image120

image119

Bilder från Paris, Montmartre. En sak det borde finnas mer av i Sverige är karuseller. Gamla, med en massa gulddetaljer och vita hästar med färgglada utstyrslar. 

 Peace

All the white horses are still in bed

Tori Amos - Winter

Varje dag när jag gick till eller från tunnelbanan i Paris gick jag förbi en blomsterbutik. Le petit monde du violette hette den och ägdes av en liten tant som alltid hade basker på sig. Utanför butiken fanns det soffor och blommor och där satt det nästan jämt tanter och farbröder och diskuterade saker på franska. Så vackert. Varför finns inte sådana blomsterbutiker i Sverige?

image117

image116

Bilderna är tagna med mobilkamera på grund av ett litet missöde med min kamera, den föll en sådär fem meter i Paris och fungerar inte mer. Typiskt när jag precis fått hem den efter en annan olycka med den... Tur att jag har försäkring.

Peace

Well the future for me is already a thing of the past

Bob Dylan - Bye and Bye

Igår kom jag hem. I Paris var det vår och blå himmel, men i Sverige var det grått. Och kallt. Men jag har bilder från vackraste Versailles/Petit Trianon att muntra upp mig med. Det är ett måste att besöka om du åker till Paris, turist eller ej.

image110

image111

image112

image113

image114

Peace

One night of magic rush

The Knife - Heartbeats

image107 image108

Okej, jag uppdaterar fortfarande ingenting. Jag har way too much att göra just nu, och dessutom har jag inga bilder att lägga upp. Min kamera vill inte samarbeta med mig så nu är den på lagning. Men jag har tagit lite bilder med min mobilkamera som får duga. Idag har varit slappt, började med prov på rättsväsendet i Sverige, sedan ingen företagsekonomi utan istället åkte jag, Vickan och Jenny och fikade på Expresso House vid hötorget. Där hade de alla hjärtans-dag muffins som smakade pepparmint. Men jag tog bara en te. Sedan var det klädsim på idrotten, och nu är jag hemma, oändligt trött.

Ikväll har I'm not there premiär, och jag kan itne säga hur mycket jag längtat efter den filmen, som handlar om Bob Dylan. Olika skådespelare (bland annat Heath Ledger och Cate Blanchett) gestaltar Bob Dylan under olika faser av hans liv. Så det blir min fredagskväll. En annan sak jag längtar efter är Paris, som jag åker till om mindre än en vecka. Och en viss fransman med bruna lockar och mörka ögon och knagglig engelska. Åh.

Peace

RSS 2.0