Sweep up the pieces and watch them swirl

Azure Ray - Beautiful Things Can Come From The Dark

Har precis kommit hem från stan, pappa var här i Stockholm idag på konferens, så vi åt middag på Mamas and Tapas innan hans flyg gick. Älskar tapas, och rekommenderar verkligen Mamas and Tapas som ligger vid rådhuset.

Jag och Alex skulle ha bakat pepparkakshus idag till hans julbord i helgen, som kommer vara något slags knytkalas där alla tar med sig något. Jag nöjde mig med att bara kolla på och hjälpa till med att kavla och göra glasyren, för jag kan inte alls baka. Är verkligen totalt obegåvad vad gäller mått, kryddor, ingedienser och så vidare, och bör hålla mig så långt borta som möjligt från kök. Se själva:

image56

Det här är det enda pepparkakshus jag någonsin gjort. Jag och Michi gjorde det i nian tror jag, och vi fick det inte att hålla ihop så vi knöt ihop det med ett luciaband. Glasyren blev ännu värre, haha. Som sagt, jag är inte ägnad åt bakning. Fler anledningar:

 

En anna gång försökte vi baka pepparkakor. Haha. Och en gång bestämde jag mig för att göra tigerkaka, men jag hade ingen kakao så jag använde röd och grön karamellfärg istället. Kakan blev faktiskt god, men såg så läskig ut att nästan ingen vågade smaka.



Det värsta var nog ändå när jag och Cicci gjorde chokladbollar till Jennys birthday i åttan/nian någongång. Sockret var slut, så vi använde pärlsocker, och vi lyckades inte få chokladbollarna att hålla ihop utan det blev en stor gegga istället som såg ut som... Bajs ungefär, hehe.

Så, people, bjud aldrig hem mig till ert kök.

Peace


Kommentarer
Postat av: Johanna

Skorna är från Ellos! :)

2007-11-29 @ 04:08:55
URL: http://romanov.blogg.se
Postat av: Kajsa

Jaaa. mitt hår är jättelångt. Superlångt faktiskt. Men det är ganska jobbigt. man måste sköta det så mycket! :)

2007-11-29 @ 15:36:48
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Dudy

Haha, jag har gjort samma misstag med mina chokladbollar ;D

2007-11-29 @ 16:42:47
URL: http://dudy.webblogg.se
Postat av: Sarah

Haha, det där känner jag allt igen! Det var någon gång jag skulle baka chokladbolar och smeten lyckades hamna i taket. Jag hade använt grön karamellfärg dessutom, pappa var itne allt för glad när han kom hem :)

2007-12-02 @ 14:11:27
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: Linnea

Haha, gillar den brända gubben utanför pepparkakshuset ;)

2007-12-04 @ 19:37:54
URL: http://linnealinnea.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0