Sweep up the pieces and watch them swirl

Azure Ray - Beautiful Things Can Come From The Dark

Har precis kommit hem från stan, pappa var här i Stockholm idag på konferens, så vi åt middag på Mamas and Tapas innan hans flyg gick. Älskar tapas, och rekommenderar verkligen Mamas and Tapas som ligger vid rådhuset.

Jag och Alex skulle ha bakat pepparkakshus idag till hans julbord i helgen, som kommer vara något slags knytkalas där alla tar med sig något. Jag nöjde mig med att bara kolla på och hjälpa till med att kavla och göra glasyren, för jag kan inte alls baka. Är verkligen totalt obegåvad vad gäller mått, kryddor, ingedienser och så vidare, och bör hålla mig så långt borta som möjligt från kök. Se själva:

image56

Det här är det enda pepparkakshus jag någonsin gjort. Jag och Michi gjorde det i nian tror jag, och vi fick det inte att hålla ihop så vi knöt ihop det med ett luciaband. Glasyren blev ännu värre, haha. Som sagt, jag är inte ägnad åt bakning. Fler anledningar:

 

En anna gång försökte vi baka pepparkakor. Haha. Och en gång bestämde jag mig för att göra tigerkaka, men jag hade ingen kakao så jag använde röd och grön karamellfärg istället. Kakan blev faktiskt god, men såg så läskig ut att nästan ingen vågade smaka.



Det värsta var nog ändå när jag och Cicci gjorde chokladbollar till Jennys birthday i åttan/nian någongång. Sockret var slut, så vi använde pärlsocker, och vi lyckades inte få chokladbollarna att hålla ihop utan det blev en stor gegga istället som såg ut som... Bajs ungefär, hehe.

Så, people, bjud aldrig hem mig till ert kök.

Peace


You were famous, your heart was a legend

Rufus Wainwright - Chelsea Hotel No. 2
image61

Gillar inte söndag och att helgen är slut. Har varit inne i stan och ätit en sen lunch med en kompis, och nu ska jag söndagsmysa med te i en vacker mugg och se på inspelade Desperate Housewives.

En sak till, hur kunde Daniel åka ut ur Idol? Okej, jag har inte sett ett enda Idolavsnitt i år, men brukade kolla in Daniel och Christoffers framträdanden på Youtube. De var mina favoriter. Och nu har båda åkt ut. Snyft.

Peace

Depressing things are empty beds and lonely dinners

Au Revoir Simone - Fallen Snow (The Teenagers Remix)

image55

Kvällen har ägnats åt en massa skolarbete jag skjutit upp, så att jag ska kunna gå ut ikväll med gott samvete. Nu ska jag ut och slå klackarna i taket! Bättre sent än aldrig. Haha.

Peace


Now take these rings and stow them safe away, I'll wear them on another rainy day

image51
Yeah Yeah Yeah's - Cheated Hearts (Peaches Remix)

Kom nyss hem. Kvällen har spenderats på hos en kompis på hans balkong/lägenhet med vänner och musik. Det blev rätt kallt på balkongen och mina leggings korvade upp sig, haha. Men jag älskar hans balkong, att sitta på femte våningen och se på människorna, bilarna och allt annat nedanför är nice.

Nu ska jag sova, måste passa på när jag hinner. Har verkligen inte fått mycket sömn under veckan, har haft hundra saker att göra och ingen tid alls. Men snart är det jul och då ska jag resa bort! Jag längtar verkligen.

Peace


Oh I once had a guitar, you know

Anne - Those beautiful songs

290355-50 290355-49

Idag har faktiskt varit en bra dag, trots lite sömn. I skolan fick vi tillbaka en uppsats i historia B, och ett prov i psykologi och jag är jättenöjd med båda. Sedan fick vi läsa uppsatser som vi ska opponera på torsdag, och uppsatsen jag ska läsa är verkligen sjukt rörig, fick läsa flera gånger innan jag förstod något. På psykologin såg vi Fight club, älskar Brad Pitts karaktär, hehe. Sedan har jag fikat med Alex, och gjort klart psykologin som ska in ikväll. Man pluggar verkligen bättre när man är flera, blir roligare då och man kan diskutera och hjälpa varandra.

Peace

There will be snacks, there will be snacks

Andrew Bird - Tables and Chairs

Jag älskar gamla foton. De är oftast så vackra, och det är intressant att se hur det var på den tiden när de togs, till exempel kläder och frisyrer. Jag har varit uppe på vinden idag för att leta gamla LP-skivor, men hittade istället mammas foton från 70-talet då hon bodde på en hästgård och hennes pojkvän såg ut som John Lennon. Bilderna är verkligen fina.

image44

Peace

They never owned it and you never owed it to them anyway

Cat Power - I Don't Blame You

Jag älskar vacker inredning. Eftersom att jag själv snart kommer att flytta hemifrån så har jag mer och mer börjat kolla på inredning och möbler. Och jag skulle verkligen inte ha något emot att mitt framtida hem såg ut som nedan... Ordnad röra, eller vad det kallas. Mycket ljus och vitt, men ändå en massa färgglada och vackra detaljer.

image28

image29

Bilder från Elle Decoration

Har pluggat lite psykologi idag, har en inlämningsuppgift om depressioner som ska in på tisdag. Snart ska jag in till stan och äta sushi med Anna. Sedan blir det väl utgång eller se på matchen ikväll om vi hittar någon som har kanal 9... Vilket inte vi har hemma. Snyft.

Peace


I have no one to meet, and the ancient empty street's too dead for dreaming

Bob Dylan - Mr. Tambourine Man
(vackraste låttexten)


Kom nyss hem, är sjukt trött och ska snart sova. Var på nattbio med Anna och folk från hennes skola. Vi såg Saw IIII som förövrigt var jätteäcklig. Verkligen. Jag blundade under säkert halva filmen, haha. När vi skulle åka hem sedan fick vi vänta en halvtimme på tunnelbanan, och sedan vänta jättelänge på bussen. Nice när det är minusgrader utomhus.

 

På söndag ska jag boka min resa över jul och nyår. Valet står mellan Paris och New York. Paris är ju en så vacker stad och jag känner folk där, men New York är helt klart oslagbart, liksom shoppingen.. Så jag har ingen aning än, velar fram och tillbaka. 

Peace

Wild horses couldn't drag me away

 image20
The Rolling Stones - Wild Horses
Andrew Bird - Tables and Cairs
The Mary Onettes - Explosions


Meningslös dag idag, i skolan iallafall. Vi gjorde absolut ingenting. Sedan blev det shopping med Emma i västermalmsgallerian och duktiga jag köpte faktiskt inget, även fast jag var nära på att köpa ett par skor och ett linne. Men jag måste spara pengar till Paris/New York (vilket det nu blir). Inte ens två månader kvar nu och jag längtar!

Peace


Bienvenue!

Första inlägget i bloggen. Välkommen hit! Fast egentligen är ju bloggen inte ny, jag har skrivit här tidigare men raderat bloggen, och nu startar jag om igen. Jag kan inte bestämma mig, haha. Aja, här komemr du att kunna läsa om allt jag tycker är intressant att skriva om, vilket kommer bli en massa musik bland annat.

Peace & Love

RSS 2.0